Första filmerna avklarade...

Hepp, så var första filmfestivaldagen avslutad. Ett par var grymt bra, som den om två killar som paddlade i 50 dagar mellan Australien & Nya Zeeland. Andra var typiska "jaha sitt du där & känn dig nöjd med livet men det finns faktiskt massor av människor som lider i världen" filmer. Vilket naturligtvis är sant. MEN. Om jag nu går på en filmfestival med fokus på bergsklättring & äventyrssport så vill jag ju inte matas med propaganda om hur räligt livet kan vara. Det är ju inte som om alla 1600 pers på biografen kommer att kliva ut, sälja alla bekvämligheter på auktion & sedan dra till Afganistan & röjja minor. Ibland känner jag att alla filmer som ska få en att tänka till lite har motsatt effekt, dåligt samvete gör i regel att de flesta människor bara sticker huvudet under en sten. Eller gräver ner sig änu djupare i popcornspåsen...

Anyway, nu är vi hemma igen - snabbcheckar våra mailkonton & pillrar i oss alldeles för sena efterrätter.


I mitt fall grekisk yoghurt med hallon & kardemumma. Perfekt mitt i natten efterrätt! Hoppas på en riktigt bra natts sömn nu så att jag har massa energi imorgon så att jag kan träna i äkta Ueli Steck anda! FATTA FYSIKEN! När jag tränar på gymmet & det känns riktigt så där grismotigt & jag bara vill lägga ner & gå hem & dricka te - då tänker jag på honom. På allt man faktiskt kan klara av bara man inte är så himla svag & så pushar jag ännu lite hårdare. Ueli är verkligen min träningshjälte & en ofantlig motivation inför sommaren!

Kommentarer
Postat av: ma

Ueli - jag fick en klump i magen!

2011-03-26 @ 16:52:15
Postat av: Ida

Varför, för att han är så extrem? Jag vill ju absolut inte klättra nordsidan på The Eiger, men som träningsmotivation tycker jag att han är fantastisk!

2011-03-26 @ 17:59:23
Postat av: ma

Ja, för han tycks vara besatt av det han gör. Han balanserar på gränsen mellan liv och död, för mig, utan anledning. Kram

2011-03-26 @ 22:50:56
Postat av: Ida

Det är han helt klart & jag håller helt med, att friklättra är helt vansinnigt. Det känns lite som om det är något som fattas hos de människorna. Dopamin i normala doser kanske? Kram!

2011-03-26 @ 23:05:27
Postat av: Anonym

Jag tänkte på hur det skulle vara att springa över från Sydtoppen till Nordtoppen, på den smala kammen dem emellan, och då knuter det sig i magen min! Ucheeeeli! Kram

2011-03-27 @ 22:01:39
Postat av: Ida

Hurv, nej det hade jag inte heller velat!

2011-03-28 @ 03:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0