Market day...

Idag ska vi iväg till ett ställe som jag verkligen älskar - St. Jacobs Market. Känner ju som sagt lite hemlängtan just nu så då känns det så grymt skönt att vi har ett helt gäng svenskar som kommer över på middag ikväll. Vilket naturligtvis innebär att något roligt måste svängas ihop på middagsfronten. Så jag har helt enkelt tagit det enväldiga beslutet att lammsteksinskaffning står på agendan & att denna måste inhandlas just på St Jacobs. Dels för att jag vill ut ur stan men också för att jag vill ha comfort food till lunch (utan att behöva laga något själv) & de har världens godaste kåldolmar där. Har aldrig i mitt liv ätit kåldolmar innan jag flyttade hit till Canada, men jäklar i min lilla låda vad gott det är. Oki, kåldolmar är väl ett litet märkligt substitut för sitt hemland - men att ha något litet roligt att se fram emot är bra mot det mesta som känns tungt!

Kommentarer
Postat av: ma

Skall du köpa äpplen?

2011-03-12 @ 16:45:51
Postat av: Ida

Du minns! Nej blev inga äpplen idag.

2011-03-13 @ 06:17:20
Postat av: ma

Ja, det minns jag, och den dagen överhuvudtaget minns jag väl. Roligast var dock du med äppelkorgen med Jona Gold! M

2011-03-13 @ 17:26:28
Postat av: Ida

Oj vad jag skrattade - hade sån skrattkramp i magen att jag inte ens kunde be om bärhjälp!



Blev dock inte St Jacobs den här helgen, vädret blev tvärdåligt med massa snöyra så vi beslutade att ta det nästa helg.

2011-03-13 @ 23:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0