Nej, han la inte upp det!

Oh besvikelse! Igår på tunnelbanan hem råkade jag hamna i samma vagn som kanske de två värsta tonårstjejer jag någonsin stött på. De skrek & skrålade & skrattade helt maniskt - allt på högsta volym. Tillslut bad en man i närheten dem att lugna sig lite "FUCK YOU" blev svaret. Det där fick folk att tippa över från "Gud så störiga de är men jag gör ju snart av så jag försöker låtsas att jag inte bryr mig" till att bli fly förbannade & tala om för dem vad de tyckte om deras beteende. Väldigt intressant stämningsskifte med andra ord. De två tjejerna brydde sig dock inte nämnvärt, eller snarare var det väl mer så att de valde att reagera än mer provokativt. En av de började sjunga för full hals medan den andra skällde allt vad hon orkade. Det var helt bissart. Så pass att en av passagerarna plockade fram sin mobil & började filma dem, allt medan han förklarade att han skulle lägga upp dem på youtube under "Idiots on the subway". Efter ett avsked som involverade att dessa två unga damer sprang längsmed vår vagn med långfingrarna pressade mot rutan skrikande för allt vad tygen höll (& att en majoritet av resenärerna återgäldade gesten) upprepade killen med mobilen att han skulle lägga upp hela spektaklet. Desvärre kan jag inte hitta det & det suger - för det var en så rakt igenom märklig uppvisning i total respektlöshet samt grupp-psykologi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0