PDAC and emergency...

Fullspäckad dag. Möte på antropologiavdelningen för att fixa utbyte av undervisningsmaterial, båda handledarna i stan, avdelningsmingel på Royal York... & så ett trött huvud & en dos förvirring på det. Tjing, perfekt kombo.

Fast. Man ska inte klaga, det hade kunnat vara värre. Åkte ner till Royal York en vända igår för att träffa Rasmus & medan jag stod & väntade på honom fick en äldre man en hjärtinfarkt, eller något annat mindre lyckat, stöp som en fura gjorde han i vilket fall. Sedan blev det räddningspersonal (de måste ha dem ståendes i krokarna, för så snabb insatts har jag aldrig sett. Å andra sidan, med 23000 geologer i stan - merparten män - så förstår man ju om de lägger lite extra på att ha ett par sjukvårdare på plats) & ambulans med tjutande sirener. Rasmus kom lagom till att de höll på med bårutfällningen så det blev ju ett lite underligt hälsningsstadie där. Han som kommer & ger mig en kram & jag som står & glor som en annan morbidturist...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0