Röj!

Idag & imorgon ska Paul & jag ta itu med huset. Det ska vårstädas. Allt gammal skit ska ut & det är tänkt att vi ska lägga grunden till en källare som så småningom ska vara framkomlig. Just nu ser det ut som (citat stulet från pappa & varje rum som jag växte upp i) "Jerusalems förstörelse gånger tio". Dock inte mitt fel denna gången. Nope, det är Paul den lilla HAMSTERN som måste lära sig att skilja sig från åtminstonde en pryttel per kvartal. Jag tror att jag ska skicka honom på kurs till farmor. Det finns ingen som jag känner som är så osentimental med prylar som vad farmor är. Jag får lite panik när jag hör hur hon rensar, man vet liksom aldrig vad som kan åka, men samtidigt har jag alltid känt en lite lätt avundsjuka. "Tänk så skönt att bara kunna kasta". Fast i & med att jag flyttade hit till Canada har det blivit mycket bättre. Idag är jag en helt annan människa än vad jag var hemma i Sverige. Prylar har blivit just SAKER & jag inser att de egentligen är väldigt få av dem som jag inte kan klara mig utan. Jag menar, hade huset tuttat fyr hade jag ju inte kutat in & börjat rädda t-shirts & grytslevar... Nej idag är det ganska skönt att ha få saker, de binder mig inte lika mycket till en plats. Lättare att åka ut i världen på nya äventyr, lättare att återvända till de platser där de man älskar befinner sig.

Paul... ja han kommer att behöva drillas lite idag. Blir det riktigt mycket framgång kanske jag till & med börjar bjuda på före & efter kort igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0