St. Patrick's Day!

Woot! St. Patrick's Day today! Här i Toronto är det irländska lägret rätt starkt så det brukar innebära rejäl fest. För två år sedan, när jag hängde rätt mycket med Lorna så partades det i en hel vecka... I år blir det dock lite lugnare. Vanlig dag på institutionen, följt av gymmet & sedan öl med Megha & ett gäng av hennes PhD-kompisar från juristinstitutionen. Har dragit på mig en mossgrön klänning mest för sakens skull, men så många fler eftergifter blir det inte. Kommer således INTE att dricka grön öl detta året heller! Fast ett litet St. Patrick's Day "pynt" kunde jag inte låta bli att kitta upp mig på - jag tycker att treklövrarna som de just nu säljer på varje matvaruaffär över hela Toronto är något vansinnigt söta. Velade fram & tillbaka ett tag mellan en traditionell shamrock med gröna blad & vita blommor men föll tillslut för denna varianten.


Är en total sucker för "årstids/högtidsblommor" fastän jag vet att de har dragits upp i maxfart & kommer att kollapsa inom en vecka. Fast det spelar inte så stor roll, de gör mig glad & då behöver allt inte alltid vara så jäkla hållbart.

Kommentarer
Postat av: mgs

Men guuuud va party! (01.48 pga morgonlektion imorgon)

2011-03-18 @ 01:49:36
Postat av: Ida

Men vi föll ju igenom TOTALT. Det blir typ sänggång vi elva... Oh yeah.

2011-03-18 @ 04:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0