Tårar som liten...

Checkade snabbt igenom aftonbladets nyheter under frukosten & snubblade över lilla Ebba som gråter hejdlöst efter det att Bollnäs förlorat i bandy. Småälskar Sverige för att två av lagkillarna åkte hem till henne med en tröja, men vad som förvånar mig lite är att de inte räknat med att även ett barn kan brinna väldigt starkt för en sport eller ett lag. Jag minns så väl när jag var en fyra år & låg på ryamattan under vardagsrumsbordet hos farmor & farfar i Älvsbyn & var helt förstörd över att Krokororo inte vunnit längskidåkningen. Ja nu hette han ju egentligen Alexey Prokurorov & om jag minns rätt så skulle jag egentligen had varit superglad eftersom Sverige med Gunde & Torgny sopade banan med alla andra. Men jag hejjade helt ensam på Krokororo & tvingade sedan farmor att sticka mig en tröja som såg ut som hans skiddräkt. Faktiskt så hög det också till i kroppen på mig när jag nu insåg att han gick bort 2008 - för för mig så kommer Krokororo alltid vara världens bästa skidåkare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0