Trött på Tibet...

Alltså, jag vet inte vad som var tanken bakom kvällens program - men tre filmer om Tibet är alldeles för mycket för mig. Tänker inte sticka under stol med att underhållning är min prio om jag går till en filmfestival som fokuserar på extremsport. Så att sitta & titta på skjutna nunnor, tempel, bönsnurror & elaka kineser i 90 minuter känns ju så där lagom underhållande. Efter 50 minuter gav jag upp & roade mig istället med att halvsova. Det må vara hur hemskt & hjärtlöst man än orkar tycka, men jag bryr mig faktiskt inte. För det är ju inte som om de som FÖRFASAR sig gör så mycket annat än det heller. Kände hur jag bara blev än tröttare under efterdiskussionerna - för folk pratar så mycket men gör helt ärligt inte ett jäkla dugg. Att älta orättvisor gör ingen lyckligare. Så om man faktiskt inte agerar så tycker jag att det är lika bra att försöka att vara lyckligare som individ istället & 90 minuters pådyvlat dåligt samvete gör inte mig gladare medan 40 minuters snooze faktiskt gjorde mig till en piggare medmänniska.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte så mycket filfestival här i Lse - nope, bara MB!

Tog mig dit ändå förra helgen och såg Black Swan. M

2011-03-27 @ 22:18:55
Postat av: Ida

Hur var den? Jag är jättenyfiken men har hört att den är hemsk så jag vet inte om jag vågar - vad tror du?

2011-03-28 @ 03:21:43
Postat av: ma

N Portman gör en enorm prestation i filmen både vad gäller dansen och skådespeleriet. Handlingen bör du tänka utifrån ett psykiatriskt tillstånd, och då går det att förstå vad som händer, utan att skrämmas. Som så ofta är situationer i filmen något överspelta och förstärkta för att skapa mer effekt. Men filmen använder inte övernaturliga/bestialiska grepp. Kolla lite på YouTube om du funderar på att se den. Kram

2011-03-28 @ 21:14:40
Postat av: Ida

Det var ett bra förslag. Sedan kan vi kanske ladda hem den, blir mindre skrämmande att se något i mindre format. Kram!

2011-03-29 @ 03:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0