Veckans andra föredag...

Vill ni så kan ni ju hålla en liten tumme eller två för mig i eftermiddag. Då ska jag nämligen leverera veckans andra föredrag - fast ett något viktigare denna gången. Samt inför hela institutionen... Men hepp, det kan ju inte annat än gå vägen tänker jag! Jag menar, det värsta som kan hända är att jag kommer av mig & det är ju faktiskt inte hela världen. Dessutom, avslutar med denna lilla söta varelse - så då kan det ju inte annat än gå bra!


En liten havs skorpion som jag hittade inslängd i ett hörn i ett av de skräprum där delar av avdelningens fossiler har kastats in. För det är ju så man behandlar 400 miljoner år gamla fossil, som skräp...

Kommentarer
Postat av: Jo

Bra att du ger den lilla stackaren lite uppmärksamhet, den är ju värd mer respekt än att hamna i ett hörn som skräp. Bra gjort! =)

2011-03-11 @ 21:07:26
Postat av: ma

Vilken sötnos! För första gången i mitt liv är jag både stolt och glad att vara född i skorpionens tecken. M

2011-03-11 @ 21:42:03
Postat av: Ida

Jo - Absolut! & det var det som jag propagerade för. Fick till & med lite gehör, så det kändes väldigt positivt med tanke på att paleontologi är absolut icke-existerande på min avdelning.



Ma - Visst är de söta! Åtminstonde de små varianterna, vissa av dem kunde bli över två meter långa... Är inte helt säker på att de hade varit så roliga att stöta på då.

2011-03-12 @ 02:43:23
Postat av: Anonym

Hur gick det med föreläsningen? Jag ser att den delen av min kommentar inte kom med igår. Inte heller min önskan att spara till mig en liten skorpion om du hittar fler utan ägare. Kram

2011-03-12 @ 16:42:26
Postat av: Ida

Det gick bra. Hade VÄLDIGT gärna velat plocka på mig en liten skorpion åt dig - men då får jag nog leta efter en själv, inte norpa en från avdelningen. :)

2011-03-13 @ 14:40:32
Postat av: Anonym

Tack ändå, och ett stort kram!

2011-03-13 @ 17:24:34
Postat av: Ida

Men jag ska ha det i åtanke. Hittar jag en någon dag så lovar jag att den är din! Kram!

2011-03-13 @ 23:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0