Waffle Day!

Paul älskar Svenska-traditioner & en av hans favoriter är våffeldagen så idag överraskade jag naturligtvis med våffelfrukost (för även om han älskar konceptet har han inte lika bra koll på när saker & ting infaller)! Jag körde på amerikanska våfflor med massor med bakpulver & baksoda - så de blev riktiga våffelpuffar! Sedan vräkte jag på med grekisk yoghurt, jordgubbar, blåbär, hallon, banan, hjortronsylt &... som grädden på moset... ÅKERBÄRSSYLT. Så otroligt gott! Två våfflor, otaliga jordgubbar, en kopp te & en yttepytte espressokopp kaffe (snickerdoodle rost) senare är jag så full att jag inte kan röra på mig. Fast, en gång per år - det är det banne mig värt!


Med knallblå himmel & sol ute, fina snittblommor inne & musik som gör att man blir glad kan den här söndags morgonen inte bli så mycket bättre!

Kommentarer
Postat av: ma

Mums!

2011-03-27 @ 22:07:57
Postat av: Ida

Åh det var så gott! Lite för mycket mjöl för mitt system, men som sagt - en eller två gånger per år är det absolut värt det! "Lyxfrukost" är nog en av de bästa koncepten i världen!

2011-03-28 @ 03:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0