Cutting down...

Efter sommarens misärvistelse i Finland, när jag i princip levde på konserverad tonfisk, har jag varit besatt av just tonfisk. På riktigt så har jag känt abstinens under helgerna & smålängtat till veckorna då tonfisk har ätits vareviga lunch. Fast så påpekade Christina att det kanske inte var super att äta så mycket konserver. Lite letande & jag hittade en funktion som, baserat på ens vikt & kön, talar om för en hur mycket man kan stoppa i sig utan att oroa sig för att få i sig för mycket kvicksilver. Ett snabbt litet test & min gräns sattes på 1.75 burkar per vecka. Något mindre än de 5 jag konsumerat... Um, kändes väl sådär. Å andra sidan - ett halvårs tonfisköverdos är kanske inte direkt det värsta man kan utsätta kroppen för. Så jag slår inte i för stora växlar på det, däremot har jag trappat ner rejält - en eller två burkar per vecka ligger jag på nu. Känns väl rätt vettigt också ur det perspektivet att man ska äta varierat, något jag har grymt svårt för. Är något gott snöar jag liksom in på det & vill äta det tre gånger om dagen, 365 dagar per år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0