First place... to the raccoon babies!

Paul var mitt uppe i en berättelse under gårdagens middag då jag gav ifrån mig ett illtjut! Tvättbjörnsungar! Dessa två var de första som jag fick syn på, sedan följde tre syskon + mamma tvättbjörn.


Alltså, hur söta?!

Den minst våghalsige av ungarna hängde mest med mamma lite längre ner. Där de satt & "pratade", de liksom kuttrar lågt - otroligt sött!

Så här ser det ut när de klättrar nedför. De låser fast kroppen med bakbenen & så drar de sig ner med framtassarna. De ser nästan ut som små sälar i det läget. Paul & jag bara dog av sötchocken. Så det var liksom inte annat att göra än att utnämna hela tvättbjörnsfamiljen till solklara förstapristagare i söthet.

Tvättbjörnar - något jag verkligen ÄLSKAR med Canada!

Kommentarer
Postat av: ma

Oemotståtliga!

2011-05-23 @ 21:26:41
Postat av: Ida

Ja de är helt sjukt söta! Fast många avskyr dem verkligen, antar att det är lite som vårt förhållande till renar.

2011-05-23 @ 23:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0