Inte gjord av socker...

Skrev de där raderna om överavlad hund & kände bara hur det kröp i kroppen. Tittade ut på regnet & bestämde mig för att det helt enkelt inte spelade någon roll. Så det blev 20 min i min backe, upp & ner i högt tempo! Jäklar vad skönt det var! Fick mig att tänka på mormorn till min barndoms bästa kompis - hon brukade alltid säga "Äsch, du är väl inte gjord av socker!" om vi gnällde över lite regn. Jag gillar det uttrycket, man är liksom tuffare än vad man tänker om sig själv. Man fixar mer om man bara inte är så meckig & gnällig.


Hm, det här blev en VÄLDIGT hurtig start på dagen. Power walk & ordspråk. Men då vill jag passa på att lägga till att jag avskyr uttrycket "Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder". För jo, det finns dåligt väder & kommer man dragandes med den gamla dängan så kan jag bara hänvisa till Barsebäcks mosse närsom under vinterhalvåret. Det ska till NASA-kaliber på utrustningen för att man inte ska lida där...

Kommentarer
Postat av: Jo

Ang. Barsebäcks mosse: kan inte annat än hålla med. Har nog aldrig frusit så mkt i mitt liv =)

2011-05-27 @ 23:11:18
Postat av: Ida

Alltså det stället förföljer mig! Så fort jag känner mig kall så tänker jag"Barsebäcksmosse" & så är det inte lika vedervärdigt längre. För fy i helvete vad kallt det var. Har nog aldrig varit så lycklig över att få komma in i en minibuss som jag var när den dagen var slut!

2011-05-28 @ 06:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0