Kiwikräm...

Har ett sånt enormt surhetscrawing idag & ingen rabarberkräm hemma. Illa. Efter att ha botaniserat runt insåg jag att det fanns få saker att välja på. En skrynklig lime, en citron utan merparten av sitt skal kvar samt fyra kiwis. Inte mycket att fundera på - så nu ligger mina kiwis i en kastrull & stormkokar. Har ingen aning om hur slutresultatet kommer att bli, men håller tummarna för att det åtminstonde ska bli ätbart. Experimentköket återkommer med rapport...


Jo men kiwikräm får godkänt. Inte lika gott som rabarberkräm, men det hade jag inte förväntat mig heller. Nu ska vi se om denna kiwivariant går att lura i Paul, han tror ju nämligen att han inte gillar kiwi heller.

Kommentarer
Postat av: ma

Det ser härligt ut, jag blev då sugen att smaka på det - i det här stadiet i alla fall.

2011-05-25 @ 22:16:23
Postat av: Ida

Det var väldigt friskt. Kokade bara upp lite vatten (cirka 0.75 dl) med två tsk socker, 1 tsk vaniljsocker & cirka 400 gram kiwi. Sedan lät jag det svalna & åt det sedan tillsammans med frysta hallon.

2011-05-25 @ 23:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0