Körsbärslängtan!

Jippi - nu rymmer jag för lunch & körsbärsspaning. Finns knappt något vackrare än körsbärsblommor & de får mig alltid att tänka på Lund. Så det här är en bra dag, punkt! Återkommer i eftermiddag med bilder från Torontos "Central Park".

Uppdatering: & det var som vanligt helt overkligt fint nere i "körsbärsdalen". I början var det visserligen lite för mycket folk för att det skulle vara 100% njutbart. Inget emot småbarnsfamiljer, hundägare, japaner gråtandes av hemlängtan & andra människor med en lite för dyr kamera i förhållande till talang...


men det är ju lite trevligare om man kommer bort från de mest populära stråken så att man kan knäppa en bild eller två utan sagda folkgrupper. Illusionen om att man befinner sig ensam i en japansk körsbärsdal håller sig lite bättre då...

När vi väl kikat oss mätta på rosa träd drog Isolde & jag upp till Bloor West & åt lunch på en liten uteservering. Rent proportionerligt sett så njöt jag nästan skamligt mycket mer av att äta ute än av själva cesarsalladen & svampsoppan. Som det ju absolut inte var något fel på, men att äta utomhus... ÅH vad jag saknat den lyxen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0