Pass it on...

Vi kör lite bokrecension så här på fredagsmorgonen! "Something Borrowed" går ju på bio nu så kanske ett helgnöje att spana in antingen den eller boken? Eftersom jag alltid läser faktaspäckade vetenskapliga artiklar har jag kommit på mig själv att mer & mer segla in på bagatellmarknaden när det gäller böcker & det här är ett perfekt exempel på det. 400 sidor pocket som man lika gärna kan leva utan, men som fördriver lite tid om man har tråkigt. Själva storyn, triangeldrama i NY som känns konstruerat. Rachel & Darcy har varit vänner sedan kotteåldern & de senaste 25 åren har Darcy ägnat sig åt att vara totalt osympatisk samtidigt som hon fått varenda kille hon pekat på. Rachel däremot är den grå musen, plugghästen som alltid håller hov för Darcy medan hon biter sig i läppen. In på scen - översnygge Dex som Rachel träffar under sin juristutbilding & som hon, sju år senare hamnar i säng med. När han väl är förlovad med Darcy... Naturligtvis med Rachel som maid of honour. Ja ni HÖR ju... Själv stör jag mig mest på att Dex & Rachel blir "oh so in love - but we WILL NOT talk about the future". Eh, det är väl lite det som är charmen med att bli kär i någon? Att man helt plötsligt har en annan person att göra upp planer med... att man är två i ekvationen & att det nu finns en massa roliga alternativ tillgängliga! Eller, det kanske bara är när man blir kär utanför NYC-gränser?


Anyway. Det här är en typisk "pass it on" bok, dvs en sån bok som jag glömmer någonstanns. Har lämnat böcker efter mig på forskarstationer, flygplatser, Starbucks... idag blir det tunnelbanan på väg in mot UofT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0