Sverigebesök!

Oh vad underbart det är med sverigebesök - att få prata svenska, helt fantastiskt! Oki, jag stakar mig - kommer inte på vad tangentbord heter förrän efter att ha rådbråkat hela hjärnan - men det spelar ingen roll. Det är bara så skönt att få prata lite svenska igen. Inte SWEA svenska, bla bla bla beslut - utan riktig svenska. Svenska som rör MIG.

Har avhandlat hundar, möhippor, fjällvandring, bröllopsresor, tysköl, rabarberkräm & västkusten - & jag känner mig så himla glad. För att allt det där finns i mitt liv & för att allt det där på något underligt vänster alltid har en sverigeanknytning.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du riktigt spritter av glädje i din beskrivning av mötet med svenskthet!

2011-05-18 @ 19:38:34
Postat av: Ida

Åh men det är för att jag LÄNGTAR så mycket. Vill hem NU!

2011-05-18 @ 21:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0