Världens finaste bokhandel... men...

Behövde ju muntra upp mig & då finns det få saker som är så bra som ett besök i en bokaffär - så jag tog en timmes prommis ner till världens finaste Chapters som ligger nere i Bloor West Village. Köpte en dum liten pockethistoria till mig själv & en försenad födelsedagspresent till Victoria.


Sedan plockade jag upp lite stapelvaror som kiwi, mandlar & tulpaner från koreanerna.

Kikade på blommande magnolior & tokönskade att jag också hade ett STORT träd i min trädgård.

Väl hemma tog jag ut Muminbo i trädgården för lite sol & gos.

Påtade runt i några gamla krukor som stått & lidit hela vintern & hittade liv! Fantastiskt! Ingen aning vad det var jag planterade där förra året men hoppas på kattmynta eller citronmelis.

Men allt det här kändes ju lite... tomt. Poänglöst liksom. I mean vad gör lite knalliga tulpaner?

Vad gör en middagsinbjudan hos Joao & Isabel med musslor på menyn? Inte ett skvatt... inte när det finns osedda fåglar där ute i vårgrönskan. Har legat i fosterställning på golvet & kramat min lilla glaspippi & gråtit över detta TOMRUM i mitt liv! Jämmer & ve... Vojne, vojne. Fast nu är det bara att klistra på ett leende & knata över till grannarna. The Show Must Go On!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0