Är någon i Stockholm på nyår?

Jag har funderat på en sak sedan jag bokade vårt hotelrum i Stockholm. Lämnar ALLA stan den dagen? För så här är det, alla hotel som vi kikade på hade helt sjuka rabatter. Vanligtvis skulle vårt rum ha gått lös på typ 8000 kronor för två nätter. Vilket jag ju bara skrattar åt, det är en biljett över Atlanten + inrikesflyg för en av oss... Men nu fick vi rummet för cirka 2700. Ett pris jag känner att jag kan leva med. MEN. Så tänker jag på hur det var när vi var i New York nyåret 2009/2010. Där kan jag ju tala om att man INTE fick rabatt på hotelrummen över nyår. Snarare satt hotelägarna & krösusskrockade på sina kontor & knuggade mängder av gröna dollarsedlar mellan fingrarna. Det var snordyrt att hitta någonstanns att bo. Alla priser var upp uppchosade något helt astronomiskt eftersom så mycket folk kommer till staden den helgen att man kan kräva vilket pris som helst. So... innebär det att Stockholm kommer att vara helt folktomt? Att den enda andra själen i stan förrutom oss kommer att vara Jan Malmsjö?

Kommentarer
Postat av: Jo

Folk vill kanske inte åka till Stockholm då utan stanna hemma o fira med familj eller polarna. I New York är det ju knöka fullt på Times Sq o värsta folkfesten som alla vill vara med på. Är ju inte så här.

2011-11-17 @ 22:29:23
Postat av: Ida

True... Men alltså, det var lite extremt - de flesta rum gick med 60% rabatt. Det är en VÄLDIGT generös prisreduktion. Inte så att jag klagar, men jag höjde lite på ögonbrynen.



Vi får göra det till folkfest vi tre då!

2011-11-18 @ 02:33:33
Postat av: Jo

Det är sant, det är mkt. Good for you =)



Absolut!

2011-11-18 @ 11:59:04
Postat av: Ida

Nu får vi bara hoppas på att hotellfrukosten är bra & att de inte kör på konceptet "billigt rum=en skiva wasa knäcke till frukost". I så fall blir jag lite deppig. :)

2011-11-18 @ 14:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0