How to do a margarita...

Under dagens vandringar hittade jag en osterizer i ett skyltfönster - alltså världens bästa mixer, men i en 40-år yngre tappning än vad vi använder i stugan. Blev vansinnigt sugen på att skita i hela 110/220 volts problematiken & köpa den rakt av... Nu så här i efterhand ångrar jag mig. För hade jag köpt den, då hade jag hoppat in i en taxi tidigare ikväll, blåst hem till mitt hotell, hämtat den & åkt tillbaka till ma & pa´s hotell. Sedan hade jag travat in i derat hotellbar & visat dem vart skåpet ska stå i margaritasammanhang. För margaritas ska tillagas med en sjujäkla massa is, & lime, tequila & lite cointreau. De ska inte lagas med bara tequila, salt & ett cocktail körsbär (?)...


Nope, jag tror att det kanske behövs lite mer utbildad barpersonal här på Gran Canaria. Samt mer osterizers åt folket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0