Sjukt mycket daim...

Vad jag gör den här morgonen? Räknar daim! Välkommen till ännu en vanlig dag i mitt liv! Nej men allvarligt, tanken är att vi ska sälja lösa daimbitar i SWEAs lilla café. Eftersom IKEA lagt ner konceptet "RIKTIG Svensk Mat" till förmån för deras egen version av svensk mat (panpizza producerat i Detriot) sålde de nämligen ut en massa daim. Så Paul & jag la beslag på daim för cirkus 700 spänn. 700 kr ger 23 påsar daim &, efter lite multiplikation från min sida, ungefär 2070 individuella daimbitar.


Jag tänker att vi kanske kan frångå vår första idé, att förpacka dem 5 om 5 i små påsar... det ger 414 påsar & jag känner att orken inte riktigt räcker till för det...

Kommentarer
Postat av: Anonym

På lasarettkiosken säljs kola styckevis från en stor glasbubbla nära kassan. Medan man stor där och skall betala är det mycket lätt att plocka på sig några kola med, bara så där i förbifarten. Och det kostar ju så lite, 1 kr/kola.

2011-11-17 @ 19:57:13
Postat av: Ida

Precis min tanke, en stor glasburk precis vid kassan. 1 för 25 cent, fem för en dollar. Kommer garanterat att sälja! Enkel psykologi! :)

2011-11-18 @ 02:25:10
Postat av: ma

That´s it!

2011-11-18 @ 21:11:35
Postat av: Ida

Vi får se, imorgon startar det!

2011-11-19 @ 04:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0