Det där samtalet...

07.20, Pauls Blackberry ringer & ringer & ringer. Tillslut tar han sig upp. Jag hör hur han famlar ut i hallen, stöter en tå, tar sig in i kontoret, raffsar runt, hittar telefonen, svarar... "OH NO" hör jag hur han ropar. På sekunden är jag uppe ur sängen, borta vid kontorsdörren - hjärtat bara hamrar i halsgropen.

Det är Sandra som ringer, hans ex - hennes axel har hoppat ur igen, hon ligger hemma i sängen, har panik, närmar sig chock. Jättehemskt i sig, men jag blir så lättad att benen nästan viker sig under mig. Skräcken där sekunderna innan, de där sekunderna när jag trodde att något hänt Pauls föräldrar, att något hänt Pauls fina pappa...

Telefoner... åh vad jag fruktar dem när de ringer om natten & i ottan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0