I can never live in a city without...

Paul & jag diskuterar titt som tätt vad som händer "sen" - alltså när jag är färdig med jobbet här i Toronto. Vad ska vi göra då? Igår begränsade jag dock valmöjligheterna något när jag förkunnade att vart vi än flyttar så kan jag inte tänka mig att bo någonstanns där jag inte kan köpa musslor. Tycker att det är så ofantligt gott & detta är något jag fått upptäcka helt på egen hand & vuxen ålder, för uppväxtåren i norrlands inland utmärkte sig väl inte direkt som särskilt musselrika. Enda gångerna jag såg musslor var när de skruvats fram ur en konservburk & strösslats över pizza Marinara eller pizza Quattro stagioni.

De kom absolut inte i sherry & gräddfond med färsk oregano...


Eller serverades med surdegsbröd & rökt cheddar...

Eller toppades med små bitar krispig prosciutto för den delen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0