Ida pretends - living the cider house rules...

Det regnade, jag ville inte se mer dvd-box maraton, jag tjatade in Paul i bilen, mutade honom med en grande på Starbucks & åkte ut i höstlandskapet.


Hamnade på en äppelodling & förklarade för Paul hur det går till när man plockar äpplen. Kunskap helt förvärvad från Lasse Hallströms fina "Ciderhusreglerna". Vrid ett kvartsvarv, dra...

Vi plockade Jona Gold, Golden Delicious, Fuji, Courtland & Russet...

& Mustsu - så otroligt krispiga & söta!

Så pass att jag stal ett...

Fast favoriten var ändå de rätt fula Russet äpplerna. De är helt olika alla andra äpplen jag ätit. Jättesöta & saftiga men med en helt annan konsistens. Lite kompaktare, som en potatis. Äts med fördel med havssalt & cheddar.

En helt perfekt dag. En riktig Disneydag faktiskt!

Köpte 10 pund äpplen & kände mig som världens rikaste människa.

& det här är alltså jag, Ida, i ett nötskal. Ta mig tusan alldeles besatt av äpplen. Have we seen it before...

Kommentarer
Postat av: Jo

Jag njöt också av hösten i helgen med strålande solsken på landet där jakten var i full gång och jag hade till uppgift att gå över stock och sten o mota älg =) Det var faktiskt riktigt härligt (även om jag fick hoppa på tuvor över träsk =))



Kram!

2011-10-17 @ 12:42:19
Postat av: Ida

Det där med att mota älg tycker jag är så roligt! Har aldrig stött på det hemma i norrland - där släpper man bara ut hundarna & låter dem göra jobbet!



Kram!

2011-10-17 @ 12:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0