Oerhört roligt för en nörd!

Oki, jag inser ju att merparten av ni som läser inte kommer att se det lustiga i följande inlägg - men för er geologer, this is for you!

Fick ett mail från vår prefekt under morgonen: han informerar oss om att avdelningen funderar på att byta namn. Från "The department of Geology" till "The department of Earth Science", för att ligga mer rätt i tiden. Mailtystnad fram tills nu, då denna punch line levererades till samtliga på avdelningens mail-lista:

"What on earth does GEOLOGY mean but EARTH SCIENCE, and has done since 1735.  The only difference is that one is Latin and the other is English."

Touché!

Kommentarer
Postat av: ma

Förvirra inte ett globalt begrepp, ett enda ord, som fungerar. Vad skulle bli t ex den svenska eller finska översättningen efter förslaget namnbyte? M

Och det tragikomiska; "What on earth ... M

2011-10-29 @ 13:36:53
Postat av: Ida

Haha! Jord vetenskap/jord forskning! Nej, jag håller för att behålla geology - det är i alla fall vad jag anser mig vara, geolog!

2011-10-29 @ 18:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0