Är så glad för Paul...

Min bästis i Friday Harbor, Caroline, skickade ett mail igårkväll & berättade att hon gjort slut med sin pojkvän. Som hon varit ihop med i 12 år. TOLV ÅR. Hjälp... Stort, stort, beslut.

Fast samtidigt fattar jag det - för när vi härjade runt på Herb´s (puben i byn) eller spelade biljard till in på småtimmarna så ringde han & var arg. Massa tjaft över luren om "tillit" & dylikt. Alltså... liite i överkant. Vi var ju alla där i egenskap av forskare - unga forskare som vill göra ett någorlunda gott intryck. Då är det inte läge att "ligga runt". Men medan Paul vinkade på andra sidan skype & bara "UT & ha KUL" var Carolines pojkvän inte ett dugg förstående eller glad.

Så hade jag varit henne hade jag också åkt hem & diskuterat förhållandet & gått vidare om det känts som om att slå pannan i väggen. Fast i vilket fall, sånna jätteförändringar i ens liv är bra läskiga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0