Ja & så köpte jag något litet...

Under Lundatiden hade personlig kris inneburit ett par nya skor - det där har utvecklats sedan dess. Böcker från Amazon är en klassiker när jag känner mig nere, en grande av något slag från Starbucks en annan. Nu på sista tiden... garn. Tio nystan tröstshoppade jag idag. And hey, lägger de till ett år på min PhD så har jag ju i alla fall mer tid att ägna åt virkning... Inget ont som inte har något gott med sig & allt det där.

So Jo, det blir flower power booties till Juno.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Åhh dina booties är så fina. Du är så inspirerande i dina företagande. Kan man beställa till barn på denna sida atlanten. Vad kostar det? Jag har en sjuuukt söt systerson som visserligen är drygt ett år och knatar omkring överallt men som julklapp! Man kanske kan klistra på sock-i-plast lappar?



Berätta hur det går med avdelningen bara, vilket meck. Är det inte bara bra om du blir färdig innan? Typiskt avdelningar. Håll tummarna för mig onsdag den 5:e, har skype intervju för drömjobb. Fingers crossed!

kram i

2011-09-30 @ 10:31:34
Postat av: Ida

Nu har du tur Ingrid - för jag råkar älska att virka de här små tofflorna men har fått slut på kiddos att virka åt! So, shot! Vilket färg & utförande hade du tänkt dig? Gällande socki-plast-biten... bra idé måste kolla upp om det går bara.



Gällande jobbet - BARA STOR SUCK. Vi får se vad som händer nästa vecka...



Håller absolut tummarna & korsar fingrarna, speciellt om jobbet skulle råka vara på den här sidan Atlanten!



Kram!

2011-09-30 @ 13:52:08
Postat av: Ida

Hm, lite googlande senare &...



http://www.wikihow.com/Make-Non-Slip-Socks



Kanske hade detta fungerat på små lädersulor?

2011-09-30 @ 14:36:14
Postat av: Ann

Har skickat vidare ett mail till dig som kanske kan lösa halkproblemtet

2011-09-30 @ 16:23:14
Postat av: Ida

Tack Ann!



So, Ingrid - "SockStop" går att få tag på i Sverige om jag inte kan fixa det här:



http://www.knittingroom.se/butik

2011-09-30 @ 17:16:14
Postat av: ingrid

Åhhh vad roligt. Noah kommer vara så söt i dem. Ja...jag tyckte det var mycket fint med något grönt och blått av något slag...eller blått och grått kanske? eller tja blått och rött eller rött och grönt...välj själv. Bara av modell lite större. lagom för någon som är 1.5 år gammal!



Tja mitt jobb är fel sida om atlanten tyvärr..men ack så spännande. Tror det kan vara stenhård konkurrens, kul att vara shortlisted i alla fall..nåja. Håller tummarna för att det ordnar sig på din front också!

kram

2011-10-01 @ 14:57:20
Postat av: Ida

Yey - mer små skor! Håller just på att avsluta mitt sista par, lägger upp dem så fort de är klara så får du se en riktig liten färgchock! Måste också googla hur stora fötter en 1.5-åring kan tänkas ha... Gällande priset - hade du kunnat tänka dig att donera en liten slant till bröstcancerfonden när de är färdiga? Det är ju något jag verkligen brinner för, så det hade varit perfekt om jag kunnat dra ihop lite extrapengar till dem.



So... geojobb eller något helt nytt?



Kram!

2011-10-01 @ 16:02:59
Postat av: Ingrid

Donerar absolut! Alla vinner, du får virka, noah får booties och bröstcancerfonden får pengar, hur ofta blir det så bra? Ja det är geojobb, något så när, forskning fast lite natural-social gränsen, håll tummarna för det här är jobbet med stort J! Hoppas jag inte flummar bort mig totalt på intervjun bara! Verkar som barn i den åldern har typ 11-13 cm långa fötter har jag googlat fram!

2011-10-02 @ 19:21:57
Postat av: Ida

Perfekt! Har velat komma på något som ger pengar till bröstcancerforskningen ett tag nu, så det här kanske är lösningen! Måste bara jobba lite på marknadsföringsbiten. :)



Oki - jag tar & kollar vad jag har för garn & lägger upp lite färgkombinationer så att du får välja vad du tror kan fungera. Perfekt med måttet - jag försöker få till något på 13 cm så att han har något att växa i.

2011-10-02 @ 19:57:02
Postat av: ingrid

Låter Toppen. Ja gillar du att virka sådant så kan jag nog alltid marknadsföra dig;) Men porto tänker jag i alla fall betala för dig, och garnkostnad! Kanske får föra över pengar till någon i din familj snarare än dig dock, för utlandstransaktioner brukar ju kosta mer än det man skickar!

2011-10-02 @ 22:12:52
Postat av: Ida

Perfekt! Har en massa jobb fram till fredag - men sedan ska jag ta itu med virkbiten på allvar! :)

2011-10-04 @ 03:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0