Mardrömmar...

Varje natt sedan jag kom hem har jag haft mardrömmar. Ibland bara så där genomgående småobehagliga, ibland så hemska att jag vaknat med ett ryck. Inatt var det dags för den mer obehagliga varianten. Drömde att jag var på exkursion - professorer & elever från nutid & det förflutna, allt i en salig blandning men med den gemensamma nämnaren att det bara var personer som jag inte tyckt om. Jag menar, drömmen fick till & med med sånna personer som jag gick i grundskolan med... David Jonsson? Herregud... Anyway. Det var alltså ingen superexkursion jag var på. Fast så dök det upp en sen deltagare & allt blev sju resor värre - JULIA. Vi skrek åt varandra, vi förbannade, fällde krokben, baktalade... Det var precis som att vara tillbaka hos Isolde igen fast uppskruvat till max. & mitt i allt detta går en låg/mellan/högstadienemisis runt & talar om för alla att "Julia är egentligen supertrevlig, det är bara Ida som orsakar allt för att hon är avundsjuk på att Julia är så mycket vackrare än henne"...

Jag är fortfarande på pisshumör så här en timme efter uppstigning. Hade jag haft kossan framför mig hade jag varit frestad att lugga ur en stor lockig tofs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0