Oh Canada...

Vet ni, idag - förfyra år sedan - vaknade jag upp till min allra första heldag i Canada. Fyra år har jag bott där, helt otroligt. Igår, på årsdagen av min ankomst skickade Paul dessutom in papperen för att jag ska få permanent uppehållstillstånd. Hade aldrig kunnat tro det när jag vaknade upp den där första morgonen - i ett illaluktande litet rum på 12e våningen, högre upp än jag någonsin bott tidigare.

Vi såg Canada igår när vi var ute på vår kajaktur, en blåskimrande, snötäckt, bergskam i fjärran. I Roche Harbor viftade också den canadensiska flaggan & jag måste erkänna - jag blev så där lite ledsen i ögat. Det är fint att vara här, men Canada har ändå blivit hemma...


Så jag paddlade tillbaka till min lilla stuga & lyssnade på Oh Canada på youtube. Japp, jag längtar hem...


Kommentarer
Postat av: Madelene

Jag har hört att Canada ska vara det land som är mest likt Sverige, tycker du att det stämmer?

2011-09-08 @ 00:11:21
URL: http://breakfastonmars.blogspot.com/
Postat av: Ida

Det är likt på många sätt, inte minst för att de importerat många av sina sociala reformer från Sverige. Samtidigt är det också väldigt nordamerikanskt, typ peanut butter sandwiches i matsäcken. :)

2011-09-08 @ 18:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0