V Day!

V som i val! Idag ska vi ut på valsafari! Ingen säger något direkt, men stämmningen i gruppen är rätt laddad - besvikelsen om vi inte får se späckhuggare kommer att vara stor. Själv garderar jag mig genom att korsa fingrarna på ena handen & hålla tummen på andra.

Tor, vår in house norska viking, är dock dyster. Han har kryssat runt utanför Grönlands kust i närmare två månader & aldrig sett val. Vilket tydligen är något av en bedrift. Så han har fått för sig att valbristen helt enkelt är relaterad till dålig valkarma. Dvs, om Tor är på båten lyser valarna med sin frånvaro. Jag tänker att jag kanske kan bryta mig in i hans stuga & binda fast honom där. Har ju rätt mycket virkgarn till mitt förfogande & det är ju inte så att jag direkt använder det till något vettigt i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0