Arg.

I mer än tio år har Paul varit ansvarig för Alpina klubbens (ACC) hemsida. Han har hållit i domänen, ansvarat för innehåll/uppdatering mm. Igår fick han ett mail med ett "tack & hej, nu leasar vi ut den här posten". Jag bara häpnar. Vi talar ju om en volontärorganisation - en rörelse som alltså är beroende av att folk är villiga att donera sin tid för ett ideelt ändamål. Kastar man då bort en individ som jobbat hur många timmar som helst för ens sak, ja då skjuter man sig rätt rejält i foten. För vem vill lägga ner tid på något om man när som helst kan bli knuffad åt sidan för att ens ordförande bestämmer sig för att något kan göras mer effektivt? Inte jag i alla fall. För att göra det hela än mer intressant, vi är värdar för nästa ACC möte - som är planerat till imorgon. Vet inte riktigt om jag känner för att städa huset, laga middag & köpa öl åt styrelsen i nuläget... möjligtvis då om jag får lägga laxativ i maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0