Fel jäkla sida...

Jag vaknade upp - solljus, blå himmel utanför & jag bara "Jaha... & så ska man behöva sitta & lyssna på en jävla oboe". Så man kan ju lungt konstatera att jag inte direkt vaknade upp på rätt sida av sängen. Men vet ni, jag tänker faktiskt inte hålla på & ursäkta mig för det - om jag nu kommer att vara grinig hela dagen so be it. För lite så här känner jag - i alla förhållanden måste man då & då måste göra saker man inte är så jättepå men man sitter igenom det hela & försöker tänka på ljusare tider. Som exempel, jag åker på den där hemska jul-lunchen hos Pauls gudföräldrar varje år trots att deras hus luktar så mycket inpyrd rök att vi byter kläder på närmsta mack på vägen hem & trots att jag fått LOPPOR två år i rad när vi varit där. Jag har gått på julkonsert i baptistkyrkan med Pauls gammelmoster som luktar konstigt & jag har suttit igenom otaliga middagar med sagda moster där vi låtsas som att Pauls systers flickvän bara är en "vanlig vän"... & jag har gjort alla de där sakerna utan att det har lyst igenom att jag dött tråkdöden inombords. MEN - skillnaden här är att jag har haft tid att smälta att jag måste göra de där sakerna. När jag däremot informeras om att jag måste lyssna på 13-åriga ickebegåvade asiaters fiolspel mindre än 24 timmar innan det de facto sker... ja då hamnar åtminstonde mitt system helt helvitis på fel sida. Det finns liksom ingen tid att buffra med positivt tänk innan.

Så - när jag vaknade nu imorse & Paul bara "Men vi GÖR det till en trevlig dag" svarade jag bara "Hur?" & gick ner & åt frukost. Inte ett dugg trevligt men det är inte heller eftermiddagens aktivitet - så jag anser oss kvitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0