French Baby Booties!

Kvällens middagsgäster är Linnea & Vincent - alltså paret som hjälpt oss att fota kokboken. Tanken är att vi ska gå igenom de bilder vi tagit & välja ut de allra bästa. Samt ta beslut om det är något som behöver fotas om. Eftersom Vincent är professionnel fotograf känns det väl dessvärre som om det är Paul & jag som är i riskzonen för det sistnämnda alternativet... Anyway, Linnea & Vincent har verkligen hjälpt till så mycket med kokboken att jag vill ge dem något litet för att visa min uppskattning. Så förrutom middagen jag tänker bjuda på så har jag knåpat ihop ett par små babyskor åt dem eftersom de ska bli föräldrar i början på sommaren. Den här gången blev det en vit, röd, blå combo eftersom Vincent är äkta fransman (alltså inte Quebec versionen). Hade naturligtvis kunnat köra på en blågul version, men den här varianten kändes lite lugnare för ögat. Dessutom brukar svenskor vara rätt bra på att indoktrinera sina telningar i allehanda traditioner, så jag tror att den lilla babyn kommer att få sin beskärda sverigedel även om den första tiden spenderas i ett annat lands färger!


Kommentarer
Postat av: ma

Sötare än söta!

2012-04-26 @ 20:03:34
Postat av: Ida

Tack! Första paret jag gjort på det här viset - med en tredje färg inlagd bara som en liten rand. Tycker att det blev rätt sött men önskar att jag kunde göra den biten så att det blev som en liten dragsko. Får fundera vidare på hur jag kan få till det!

2012-04-26 @ 20:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0