I promise not to turn into Bridezilla...

Vi landade på Pearson vid tretiden, det regnade ute. Det var grått, det fanns inte en palm i sikte. Inget turkost hav & absolut inga ljumma vindar. Det var som att komma till Polsklandsbyggd, minus hästdragna fordon. Depression. Kom hem, lastade ur väskorna & körde till Loblaws för att köpa upp oss på nödtorft & jag tänkte att jag skulle kika lite på bröllopstidningarna bara för att mota undan det grå bara liiite. So, nu har jag ju lärt mig något nytt - det här med att bara titta på bröllopstidningar är ungefär lika lätt som att bara titta på kattungar. Du åker hem med en liten fluffboll & du cashar upp för högblanka magasin. Punkt.


Så nu sitter jag här med två Martha Stewart utgåvor & börjar känna mig lite nervös. I mean, det är ju typ ett & ett halvt år kvar tills vi ska gifta oss... om jag redan nu drar igång på det här sättet, vart ska det sluta då? Jag vill ju ha ett litet enkelt bröllop - ingen mastodontproduktion... skriver jag samtidigt som jag börjar fundera på mindboards & att rensa ur kontoret & göra om det till planerings-central. Herregud, måste lova mig själv att inte totalt förvandlas till kontrollfreak med sekundplanering av hela eventet. För i så fall kommer jag ju bara att stressa när den dagen kommer & jag vägrar hjärtklappning över placeringskort & sistaminutensammanbrott över servetter!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hur ska Mammut involveras i bröllopet? ;) Ringbärare?

2012-04-11 @ 12:57:34
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Haha! Bestman åt Paul!

2012-04-11 @ 13:27:27
Postat av: Matilda

Såååklart!

2012-04-11 @ 15:56:43
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Nöten Ida talade om uppslaget för Paul, som fick något helt mjukt i blicken. Shit... alltså, jag älskar Mumin - men han kan INTE vara vår bestman. Måste prata ur Paul från detta!

2012-04-11 @ 15:59:03
Postat av: Matilda

Känner rent spontant att Mammut kanske inte riktigt klarar av uppdraget, då röstar jag för ringbärare! ;)

2012-04-11 @ 17:30:45
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Nej, det är nog bäst om Mumin håller sig från att dricka alkohol & ta med Paul på Vegas-resa! :) Dessvärre kan vi ju inte ta med honom till det svenska bröllopet (om vi nu inte bor där då) men här i Canada hade det ju varit supersött om han varit ringbärare! :)

2012-04-11 @ 17:35:35
Postat av: Emma

Jag har läst din blogg ett tag. Jag kan ju inte låta bli att gratulera till förlovningen och tipsa dig om en fantastisk bröllopsfotografs blogg, http://jonaspeterson.com/

Kanske kan ge lite uppslag på olika bröllopsvarianter. Lycka till!

2012-04-12 @ 20:04:11
Postat av: Ida

Tack Emma! Vilka otroligt fina bilder, speciellt de svenska. Blir ju bröllop både här i Canada & i Sverige, så perfekt med lite svensk inspiration som jag kan använda antingen där eller här!

2012-04-12 @ 20:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0