Let's talk to Paul!

Eftersom det här är första (& förhoppningsvis enda) gången jag förlovar mig så måste vi ju ägna lite mer tid än vanligt åt konceptet. Först ut så har vi ju ett gäng frågor att ställa till Paul som lyckats gått runt & planerat detta utan att jag kommit på honom. Plats på scen för Paul alltså!

Paul, hur länge hade du planerat detta?! - As soon as we had booked the trip here. I knew it had to happen outside of Canada and Sweden, so it felt perfect. Though it was a bit stressful when you lost your passport... I'm very glad we found it!

Jag också! Herregud... memo till alla som läser bloggen, tappa ALDRIG bort ert pass! Anyway... så berätta om själva frieriet, hur planerat var det? - Well, I had carried the ring with me constantly since we came here. Then we came to Church Bay and it felt perfect, so pretty and secluded.

The proposal itself worked out almost as planned, though my mind got blank and I forgot all my lines! Though you said yes, so I guess it worked out anyway!

Ja, det var nog en av de få gånger jag sett dig totalt stum! Måste också säga att jag är väldigt glad att du valde Church Bay & inte fyrtornet som du också hade funderat på. Inte bara för att jag var så rädd där uppe utan också för att det var så många tyskar där, inget bra upplägg för romantik. I mean... "Herzlichen Glückwunsch" är inte det mjukaste sätt man kan säga grattis på... Nu till ringen, jag vet att det är en canadensisk diamant, men kan du berätta lite mer? - Well, it's from Birks, and it's part of their Blue Series. So it has a small embedded saphire in the base for extra blue sparkles. It's also a round cut, so that it's extra sparkly.

Den är så fin! Jag kommer liksom på mig själv att stå inne på toaletten & vifta ut med handen i bästa Hollywoodstil... Ni vet, när man visar upp ringen & skriker lite & så skriker alla andra lite högre & gällare.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Men ÅHÅÅÅÅ.. GRATTIS!!!! Åh, vad roligt. Du glömde dock fråga den viktigaste frågan: Har Mammut varit med och planerat? Har Paul diskuterat saken med honom?



Grattis än en gång!

2012-04-09 @ 16:03:10
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Aleka

så härligt. grattis igen! Och vilken fin ring, har aldrig hört om någon sån innan. Vackert.



Känner igen mig i sista stycket =P gjorde samma sak när vi förlovade oss i december

2012-04-09 @ 16:08:42
URL: http://swedishingreece.blogspot.com
Postat av: Ann o Roland

Ett stort Grattis till er båda

2012-04-09 @ 18:11:57
Postat av: Jo

Jag skriker lite här =) Har iaf ett leende stort som kanadensarna i South Park =)



STOR KRAM till er båda!

2012-04-09 @ 20:30:56
Postat av: Ida

Matilda - Jag har frågat Paul & tydligen var Mammut helt med på noterna. Han röstade bland annat för vitt guld istället för gult.



Aleka - Skönt att höra att jag inte är ensam om att bete mig på det viset! :)



Ann & Roland - tack så mycket från oss båda!



Jo - Låter bra! Vid någon senare tidpunkt får vi börja fundera på vad du ska ha på dig när den dagen kommer... :)

2012-04-09 @ 22:38:17
Postat av: Marianne

Oj! Vad underbart! Grattis!

2012-04-10 @ 15:04:49
Postat av: Magnus

Lyckoönskningar!



Hoppas ni kan riktigt njuta av er nyförlovning nu!!

2012-04-10 @ 19:44:57
Postat av: Ida

Marianne - tack! Är så lycklig!



Magnus - åh bästa lillebror, vi MÅSTE skypa snart! Kram!!!

2012-04-10 @ 23:09:07
Postat av: Jo

Ja det tycker jag ska vara högt på prioriteringslistan =)



KRAM!

2012-04-12 @ 19:55:28
Postat av: Ida

Absolut, jag tänker något blåklintsfärgat!

2012-04-12 @ 20:50:14
Postat av: Jo

Åh, det låter väldigt fint! Ser mkt fram emot att diskutera dina planer =)



Kram!

2012-04-14 @ 12:26:13
Postat av: Ida

Oki, du kan ju börja småtitta på modeller från den här sidan:



http://www.dessy.com/bridesmaid-dresses/alfredsung



:)

2012-04-14 @ 15:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0