Manicure, a must!

I jakten på "vad som gäller förlovningsfester enligt canadensisk tradition" läste jag ett gäng tips på vad man ska göra som nyförlovad. En av punkterna var manikyr. So, jag spontankutade iväg till Cranberry Pink som ligger typ 5-10 minuter från huset & piffade till naglarna lite!


För det var liksom lite jobbigt på Pauls företagsfest igår, då alla ville titta på min ring & samtliga kvinnor hade så grymt välskötta händer & så stod jag där & såg ut som om jag rensat fisk de senaste 16 åren av mitt liv... Eftersom vi ska på fest imorgon så kändes det alltså värt att lägga $16 på lite polish för att slippa en repris.

Kommentarer
Postat av: ma

Vad är seden där borta ang i vilket finger man bär förlovningsringen? Nyfiken i strut, M

2012-04-14 @ 12:15:55
Postat av: Ida

Ringfingret, precis som i Sverige. Fast i nuläget är den för stor för att sitta på det fingret, därav långfingret. Tar vi in den så kan de fixa det på en vecka, men jag är lite osäker på om jag vill ha den på ringfingret pga min dåliga cirkulation. Långfingret håller nämligen värmen bättre i regel, så vi får se vad vi gör.

2012-04-14 @ 15:44:11
Postat av: ma

Vi kommer ju snart och hälsar på er så jag tänkte ta med oss förlovningspresenten till er. Finns det några önskemål? M

2012-04-14 @ 16:21:46
Postat av: Ida

Oj... vi hade liksom inte förväntat oss att folk skulle vilja ge oss något som förlovningspresent, så vi är lite lost på den punkten! Vi får ta & fundera lite tror jag!

2012-04-14 @ 16:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0