My first & only bridal show...

Paul & jag hade så svårt att hålla oss från att fnittra genom hela brudmässan. Det var liksom bara så cheesy & over the top. Sure, vissa utställare hade lagt så mycket krut på sina bås att man bara "oh my" på ett positivt sätt, för det är ju väldigt tjusigt!


Men... det känns ju bara så inte oss. Ser liksom inte hela stoppade stolar & kristallkronorprylen framför mig. Speciellt inte i Älvsbyn. Jag tänker mer ängsblommor i glasburkar...

& närvarar fjärilar på vårt bröllop så är det bara för att vi har en ovanligt varm augusti i norrland!

Men booze kommer det att finnas! Var så säkra!

Summa summarum, det var väl kanske inte riktigt vår grej detta. Jag vägrar limo & dör lite själsligt när jag ser brudklänningar med så mycket tyll att de mest liknar mänskliga hamsterbollar... So, då var det ju passande med efterföljande middag med HelRon (Helen & Ron) - paret som införde konceptet "bring your own lawn chair" när de gifte sig förra året.

Kommentarer
Postat av: ma

Det var väl att ta I! Kram

2012-04-21 @ 17:41:09
Postat av: Ida

Vad, att man fick ta med sin egen stol? Det var lite oväntat, men väldigt underhållande. Jag tänker att vi nog får se till att det åtminstonde finns en pall eller två tillgängligt när vi gifter oss. :)

2012-04-21 @ 19:59:55
Postat av: ma

Nej, inte det utan bilderna från mässan. M

2012-04-21 @ 23:23:54
Postat av: Ida

Ja men vad bra, då är vi på samma bana! Jag bara vägrar over the top bröllop. Vill ha något enkelt, personligt & värdigt. Inte jäkla turtorduvor (jo, det fanns en kille på mässan som hyrde ut sånna!) & milslånga önskelistor på prylar.

2012-04-22 @ 04:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0