Taking in the culture!

Tillsammans med Gibraltar är Bermuda förövrigt den mest brittiska koloni jag stött på under mina resor. Tekniskt sett så är ju både Australien & Canada fortfarande brittiska, men det märks i princip enbart i det att drottningen pryder valutan. Plus att vi får ledigt på Victoria Day. Här däremot... här kör vi på vänster sida av vägen & ringer från röda telefonkiosker. För att verkligen få till en riktig UK-dos intog vi därför gårdagens middag på The Hog Penny, Hamiltons kanske mest kända pub. Paul slog till på en riktig klassiker, curry.


Medan jag valde att pillra i mig något lite mer lokalt - fisken Wahoo, som tydligen är någon variant av svärdfisk. Så gott - nu måste jag bara leta reda på lite räkor/hummer så blir den här semestern komplett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0