Yes, he wants to read them too!

Gårdagens biobesök var ju en hitt. Vi sladdade in på parkeringsplatsen 5 min innan filmen skulle starta & löpte sedan paniskt för bort till biljettkassan. Tillskillnad mot när vi försökte se Hunger Games förra helgen så fanns det dock en massa platser kvar den här gången. Himla tur, annars hade jag nog fått raseriutbrott a la femåring & lagt mig ner på backen & skrikit. Som det var nu fick vi superbra platser & sedan satt vi där i 2 timmar & 20 minuter & ingen av oss kände det som om vi suttit där ens en timme när filmen tog slut. Sure, det var vissa saker som skiljde sig från boken & som jag rynkade pannan över - men på det stora hela var det en ovanligt bra filmatisering av en väldigt bra bok. Så fort eftertexterna rullade igång förkunnade Paul dessutom att han ville läsa hela trilogin. Halvdog lite av chocken, brukar få TVINGA Paul att läsa böcker som jag tycker om & det är i regel lite som att dra en långtradare med tänderna. Går såå långsamt att få igång honom. Enda problemet... har alla böckerna på min älskade lilla Kobo, som jag vill använda på Bermuda... Men jag får uppoffra mig för sakens skull, dvs - läge att dra iväg & bunkra upp på ett gäng sodokutidningar i terapisyfte (hjälper mot flygrädslan)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0