Cupcake Kirby...

Jag har en till cupcake order den här veckan - den här gången med ett specifikt önskemål. Kirby. En liten rosa figur som jag aldrig tidigare hört talas om. En varelse som förvisso är hemskt söt, men som injagade skräck. HUR i helsike skulle jag få till 20+ Kirbysar? Ikväll var det dags att försöka sig på en första prototyp. Hade två sparade cupcakes från morgonens beställning - så en fick gå från polsk cupcake till...
Kirby version 1.0.
Jag kan ju inte påstå att jag är så där jättenöjd, men man ser ju i alla fall vad det ska föreställa. Nu gäller det att återgå till skissbordet & försöka lista ut hur jag kan förbättra den slutliga produkten. Det första jag kommer att göra är definitivt att mildra färgen - för herreghjälp så överrosa det blev! Sen måste jag få in armarna under kanten så att de inte ser fullt lika mycket ut som öron & så behöver Kirby a mouth job samt ögon som är mer avlånga... Återkommer med slutresultat på fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0