Dagens i-lands problem...

Ibland kommer jag på mig själv med att vara så där riktigt i-landsgnällig. Ni vet, när man suckar över sånt som egentligen inte är jobbigt men som just i den stunden känns helt övermäktigt. Som idag... när jag suttit & läst om F-värden hela morgonen & bara räknat ner timmarna till lunch & den väntande spenat & fetaostwrappen som jag liksom redan kunde känna smaken av... & så var den slut. Då kändes det som om hela världen var emot mig. Beställde deppigt en fullkornsmacka med äggvita istället - bara för att komma tillbaka till mitt skrivbord & inse att mackan även utrustats med kalkonbacon. Kände för att lyfta upp mackan i jämnhöjd med mitt ansikte, fixera den med blicken & sedan bara skrika ut mitt baconhat. Sen insåg jag att jag var helt i-landsvidrig & åt upp mackan med bacon & allt eftersom det kändes helt fel att pillra ut & kasta den nu när jag väl börjat tänka på hur hemskt livet är för en väldig massa andra människor... Logiken på den, kanske inte helt hundra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0