Vart kom myskoxen ifrån?

Ganska ofta förlorar Mammut kontakten med sin hemplanet (den som alla katter kommer ifrån) & så blir han lite så där knäpp. Ni vet - spring på väggarna, studsar över hela huset, ser spöken i varje vrå... & man står där & skrattar & bara "MEN GUD - vad händer i hans huvud egentligen?!". Vissa dagar får man dock bara kontatera att det här med att göra totally random saker inte bara är förbehållet katter. Idag som exempel - Ida har lunchpaus. Får ritsug - det blir en myskoxe...
& jag sitter & tittar ner på mitt lunchalster & bara... men alltså, en myskoxe? Jag som aldrig ens vart i Hälsingland. Jehup... får se vad nästa rit-il bjuder på för något oväntat, eller om kreativiteten slår till i köket nästa gång. Det hade ju varit välkommet, för fy vad slapp jag har varit på att laga rolig mat på sista tiden!
 
Uppdatering: Försökte återgå till jobbet - men myskoxen bara "VA, HALLÅ - BEN?!"... så jag fick skissa ner ett par små pålar för att göra honom nöjd. Var till & med så schyst att jag bjöd på ett par öron när jag ändå höll på. :)
Men nu är det SLUT på myskoxeriet för idag! Pearson analysis here I come!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jamen, inte mer än rätt att han fick ben. Herregud! ;)

Väldigt nöjd med att jag bytte tyg! :)

Svar: Nej men eller hur, himla taskigt att beröva honom rätten att gå! Utrotningshotad & benlös... inte en ok kombo.
& ja, det blev jättefint med det gröna tyget! Har ett gäng lampskärmar i stugan som jag blev sugen på att klä om nu, använde du bara vanligt textil-lim?
Ida

2012-08-23 @ 20:56:47
URL: http://matildalovisa.blogspot.com/
Postat av: Matilda

Det gjorde jag! Sax, strykjärn och textillim. Klippte till lagom bit tyg, pressade ner alla ändar på tyget utom ena kortsidan som jag limmade direkt på skärmen. Slätade till och lindade tyget slätt mot skärmen, i skarven mellan start och slut limmade jag lite omlott. Sen bara lim runt om uppe och nere och vika in tyget. Enkelt!


Svar: Happ, men då kanske jag får ta ett ryck någon helg då & försöka piffa lite! Har ett gäng stuvbitar liggandes som jag tror hade passat & eftersom jag aldrig lär få tummen ur & lära mig sy lapptäcken snyggt så är det här kanske det bästa användningsområdet!
Ida

2012-08-23 @ 21:53:07
URL: http://matildalovisa.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Hmm, kanske symboliserar myskoxen Lycksele! :)

Svar: Fniss... ja man växte ju helt klart upp med att man bodde i den stad som hade Sveriges enda myskoxfarm! :)
Ida

2012-08-24 @ 12:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0