Att bli tvingad till något...

Jag har ju skrivit lite om en konflikt jag har tidigare, att jag råkat i luven med någon. Nu har den här personen skickat mig & andra som är nära oss båda ett mail där konflikten luftas fritt. Det hela är skrivet i ett försök att få oss att försonas & det finns ett stråk av ursäkt i texten. Något som det i sig inte är något fel i. Det som jag har svårt för är att det nu förväntas en motprestation från mitt håll. Inte bara av den här personen, men även de som bifogades på det där mailet. Jag kan inte bara ignorera det som jag gjorde med den förra trevaren & det känns ärligt talat något småjobbigt. Att bli tvingad in i en försoning känns lite som när man var liten & hamnade i bråk i skolan & fröken sen tvingade en att säga "förlåt" till varandra fastän man inte kände den MINSTA ånger i kroppen & allra värst, att det där förlåtet var jämnställt med att "allt var glömt & förlåtet". Jag kommer från en lång linje av personer som har väldigt svårt att ta en oförätt & som inte pallar det där "nu kramas vi så är allt bra"... så det här får det bara att krypa i kroppen på mig. Vill skriva tillbaka & svara precis så som jag känner, men det kommer att vara som att kasta 2 kilo magnesium på elden - så det känns inte som en lösning. Vilket lämnar mig helt vilsen. Hur i helsike svarar man på ett "nu ska vi vara vänner mail" när man på ett personligt plan inte vill försonas men man känner sig tvingad av sin omgivning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0