Lucia...

& Sverige-saknaden idag på en skala från 1-10? Nejmen jag får nog dra till med en 8:a i alla fall. Inte många gånger jag älskade att vara i skolans gymnastiksal som barn, men på lucia... åh, då kunde man känna magin i luften. De första svaga tonerna från tåget när det började närma sig, mörkret, förväntan... så ljuset i trappen på väg upp mot den väntande församlingen. Så kom de in & hela världen saktade ner till en andaktsfull bubbla av vita frasande särkar, sockklädda fötter mot plastgolv & så de där sångerna som man hört så många gånger förut att de slår an en speciell nerv i själen. Den där nerven som får det att rysa efter ryggen & gör så att man börjar gråta.

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Amen! Jag saknar Sverige så det gör ont just idag!

Svar: Ja, igår var en sån där dag då jag verkligen längtade ihjäl mig efter sverige - men om en vecka landar jag där!
Ida

2012-12-14 @ 02:38:19
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0