Ont i magen...

Neej, fy så hemskt det känns just nu. Var på väg till Loblaws för att köpa middagsmat när jag helt plötsligt stötte ihop med en liten fluffig hund på trottoaren. Han hade på sig en liten sele, men ingen matte eller husse var med honom. Satte mig på huk & kallade på honom & han knallade fram till mig. Lät honom hälsa på mig & försökte sen se om han hade en namnbricka på sig. Antar att han varit vilse ett litet tag, antagligen kände sig stressad & rädd, för helt plötsligt bet han mig i handen. Inte tillräckligt hårt för att dra blod, men tillräckligt för att jag skulle förstå att det var läge att backa. Sen sprang han... & jag visste varken ut eller in. Skulle jag försöka springa efter, fånga in honom & bära hem honom med tvång... eller bara ge upp. Jag försökte locka till mig honom igen men sen gjorde jag det senare, jag gav upp & gick & handlade & nu känner jag mig så hemsk. Stackars lilla varelse, ute i mörkret & kylan & jag bara drog... fy, ångest. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0