Bollen i rullning!

Så glad över mitt lunchmöte idag - träffade Linnea, en annan SWEA, & pratade matfotografi. Tanken är nämligen att vi tillsammans ska ta alla bilder för SWEA Torontos kokbok. Kändes så bra att få prata med någon som förstår hur man ska göra den här typen av jobb. Jag är ju bara en amatörfotograf, men så pass mycket kan jag att jag vet att man inte bara kan "spontanfota" mat & få ett bra resultat. Ledsen, men det fungerar inte. Det här har jag dock inte fått så mycket förståelse för tidigare, utan mest har det blivit "Ja man jag kan laga maten själv & fota, jag har ingen kamera - men jag lånar Guns"... &  så står man där & känner sig som en kanin i strålkastarljus & bara "Tack, jääättesnällt - men nu har vi redan tagit det kortet/valt ut ett speciellt porslin/det behövs specifika mått/det måste tas högupplösta bilder..." eller vad man nu än kan komma på annat än "Nä. Jag tror inte att det blir snyggt om du & Gun gör det, så jag gör det själv". Den känslan uteblev dock idag & för det känner jag oändlig tacksamhet & optimism!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0