Cupcake factory...

Vad vi ägnar oss åt denna helgdagskväll? Cupcakes of course! Här har bakats både små vanilj & chokladversioner. Lite roligt, Camilla skrev följande kommentar tidigare idag:

"Min mamma och morfar är konditorer samt att jag är uppvuxen på ett konditori. Intresset för bakning ligger oss varmt om hjärtat men det är väl sådär som skomakaren att bagarens barn får inget hembakt bröd.. ;-)"

Stämmer då detta? Ehum, jo liiite. Efter cupcake nummer 72 deklarerade jag att hemlagad middag inte fanns på kartan. Vilket innebar take out från ickecanadensisk restaurang (allt ska ju vara stängt idag, men vissa etniska grupper väljer att följa sin egen kalender & har därför öppet i alla fall). Tack & lov visade det sig att vårt lokala ställe för jamaican food trotsade helstämpel. So, jag fick min hett efterlängtade lilla box med goat curry.


Paul körde på klassikern Jerk Chicken & toppade sedan med cupcakes i var sin kulör. De fick båda tummen upp. Good, då vet jag att basen är ätbar. Icing får ske 07.00 imorgon bitti.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha, kan förstå att ingen av er orkade laga mat efter 72 muffins. ;-) Så fina de är, ser riktigt smarrigt ut. Ska bli spännande och se hur dekorationen blir :)

2012-02-21 @ 07:29:38
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Postat av: Ida

JAG orkade inte laga mat, Paul kan inte laga mat om så hans liv hängt på det! :)

2012-02-21 @ 18:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0