I died and went to baking heaven...

Fick ju den där sistaminuten order på kakor till tisdag, så Paul & jag drog till McCalls - ett lagerhus fyllt av bakprylar. Du anländer, betalar $25 för att bli livstidsmedlen & sedan handlar du discount bakprylar tills dess att du inte kan bära mer pryttlar ut från stället. Behöver du 10 LITER glasyr? They got it!!!

Allt, & jag menar verkligen allt, i bakväg finns där. 300 muffinsformar i vilket utförande du än kan tänka dig, choklad för att smälta i lila, grönt, gult... glasyrfärger i varje upptänklig nyans, brudpar för bröllopstårtan i alla nationaliteter - indian bride? You got it!! What else...

Ja men ungefär varenda smak du kan tänka dig! Rom, lönnsirap, vanilj, hasselnöt, pekan, citron... Jag drabbades av totalt pryttelöverslag & kunde knappt fatta några beslut. Så vi drog genom stället i stil med "Paul håller upp olika alternativ, jag nickar helt överväldigat". Seriöst - om man gillar att baka det allra miiiinsta, McCalls is the shit!

Kommentarer
Postat av: Camilla

WOW! Där skulle jag vilja gå och strosa och bara kika. :)

2012-02-19 @ 11:19:31
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Postat av: Ida

Du ser de där hyllorna bakom mig på första kortet, bara lådor med färgat socker i ALLA nyanser du kan tänka dig. I tell you, bak-Mecka! :)

2012-02-19 @ 14:56:38
Postat av: Camilla

Min mamma och morfar är konditorer samt att jag är uppvuxen på ett konditori. Intresset för bakning ligger oss varmt om hjärtat men det är väl sådär som skomakaren att bagarens barn får inget hembakt bröd.. ;-)

2012-02-20 @ 10:53:08
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Postat av: Ida

Fast det LÅTER som värsta drömuppväxten! :)

2012-02-20 @ 21:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0