Over sharing...

Det här med att dela med sig lite för mycket... det gör vi nog alla i bland. Eller, inte mamma - mamma är ett litet mönster i att hålla sånt som ska hållas för sig själv, för sig själv. Moi däremot är en pratkvarn, & då kan lite vad som helst hoppa ur munnen. Men... förra helgen fick jag en skopa over sharing som var så där... ja men som en kallsup. Det var på den där festen med uppstoppade Blue Marlins på väggen. Paul & jag står i hallen, redo att åka hem & värdinnan har precis kramat om oss när Paul bjuder in henne till vår årliga stående fest - Midsommar. Hon ser lite förvirrad ut & undrar sedan vad "Midsummer" är för något. Jag ger min sedvanliga beskrivning "It's when Swedish people get really drunk, dance around a pole and have babies 9 months later". Hon svarar "Then I'll come - we have had six misscarriages, the last two being ectopic".

...

Alltså. Vad säger man? Jag bara stod där & önskade mig bort från planeten. Eller bort från solsystemet, vart som helst bara jag inte längre behövde tackla den här främmande människans smärta. Sekunden senare bad hon om ursäkt, sa att det bara flög ut henne & ursäkta, ursäkta, ursäkta... Vilket naturligtvis bara gjorde det hela ännu värre. Det mina vänner, det var den mest smärtsamma oombedda inblicken i en annan människas liv jag någonsin råkat ut för.

Kommentarer
Postat av: Aleka

oh fy vilken obekväm situation! stackars dig, och stackars stackars henne.

2012-02-10 @ 16:16:37
URL: http://swedishingreece.blogspot.com
Postat av: Ida

Ja hjälp vad jobbigt det var. Värst var ju att man tyckte så fruktansvärt synd om henne - för vi var ju där på hennes 40-årsfest... Så man kan ju inte bara "Men du, det löser sig - klart ni kommer att få barn!" - för man inser ju att det troligtvis är rätt kört för dem. Väldigt sorgligt & väldigt jobbigt.

2012-02-10 @ 16:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0