Porcupine!

Så, tillbaka hemma efter dagens upptåg. Himla fin dag, som involverade kikande på vattenfall...

& ständigt rotande efter kleenex för min del. Är rädd att min imunsystem slutligen kapitulerat för den sinusinfektion Paul dragits med sedan november.

Men min möjliga förkylning är inte det viktiga här, nej - det är det faktum att jag sett mitt livs första piggsvin! Oki, jag inser att bildbeviset inte är så där överväldigande, men det var så häftigt att se det här lilla djuret. 

För de är så långsamma, som en liten fyrbent anka vaggade den runt. Totalt oberörd av gruppen människor som stod & glodde på den. Antar att fördelen med att vara täckt med långa, vassa, taggar är att man inte behöver stressa runt genom livet livrädd för coyotes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0